Je bekijkt nu Makkelijk en gezond eten

Makkelijk en gezond eten

Was het maar zo makkelijk; makkelijk en gezond eten. Het kost enorm veel tijd en geduld om een levensstijl te veranderen. De beste versie van jezelf te zijn of te worden. Het is maar net wanneer jij tevreden bent met wie je bent. Je moet eerst aan jezelf werken, voordat je een ander kunt helpen met zijn of haar progressie.

Ontbijtideeën
Heb je haast en eigenlijk geen tijd om te ontbijten? Geen zorgen, ik heb een aantal leuke ontbijtideeën die zo klaar zijn. Zo eet je toch gezond en snel! Allereerst; smoothies. Bijvoorbeeld een smoothie met spinazie. Super gezond en heel eenvoudig klaar te maken; doe wat spinazie met wat yoghurt, wat sesamzaadjes en een banaan in een blender. Even blenden tot het een smoothie is en je hebt binnen 7 minuten je ontbijt in de hand. Én het is nog eens gezond ook!

Koolhydraten verminderen in avondmaaltjes
Natuurlijk zijn avondmaaltjes ook erg belangrijk. Een voedingsrijk avondmaal is lekker en goed voor je! Probeer bijvoorbeeld eens wat koolhydraten te verminderen. Dit zou je kunnen doen in alleen je avondmaaltjes. Dan zul je afvallen met koolhydraatarme recepten. Er zijn genoeg mogelijkheden om de koolhydraten te verminderen. Er zijn namelijk vervangers voor zowel elk product dat koolhydraten bevat. Zo is er bijvoorbeeld koolhydraatarme rijst, maar er is ook bloemkoolrijst, broccolirijst en courgettespaghetti. Dit zijn gezonde vervangers van de koolhydraten. De gemiste koolhydraten zouden kunnen worden opgevangen door de groenten en het vlees. Mocht je ook vegetarisch zijn, dan zou ik afraden om een koolhydraatarm dieet te volgen. De koolhydraten moeten dus worden opgevangen door groenten en vlees en als jij geen vlees eet, dan moeten ook die stoffen worden opgevangen. Dit is voor een kleine poos wel vol te houden, maar voor een lange termijn dieet is dit geen succes.

Geef een antwoord